Monday, June 27, 2011

Harga Barang Dah Naik, Adakah Kita Menyedarinya?

Isu kenaikan harga minyak RON95 memang dah lama berdegar-degar. Tapi setau aku tak naik lagi. Taaaapppiii kenapa harga barang lain dah naik mencanak2?

Aku memang tak puas hati. Meh sini aku senaraikan beberapa barang yang dah naik harga.
Antaranya ialah:

1. Susu Enfagrow 3 tahun ke atas pek kembar dulu harga siling Rm75++ skang dah RM81++.
2. Vitagen dulu RM3.99 skang dah RM4.20.
3. Udang saiz besar dulu RM19/kg skang dah jadi RM21/kg.

Apa dah jadi nih? Aku tak kira. Aku tekad nak bising ke Kementerian berkenaan. Ini dah terlalu melampau. Dengan kenaikan harga barang berkenaan memang tak padan dengan pergerakan gaji tahunan aku wei!Cuepacs plz do something!

Kenapa zaman Tun Dr Mahathir dulu tak de situasi macam nih? Tolong pak menteri jangan nak bagi alasan ini disebabkan kenaikan satu dunia.

1 comment:

cneo osman said...

aku pun setuju dengan ko mien.. aku tak fhm kenapa naik harga barang melampau2x.. ishx.. kalo tanye mesti jek ada alasan..