Friday, November 4, 2011

"Ummi, no work!"

Agak2 sape punye skrip tuh? hehehe...

Musti la si kakak nye yang mulut pot pet pot pet cam Ummi dia.

Alhamdulillah hajat Dania tu Allah dah makbulkan di mana pengasuh kamu dah mengajukan permohonan cuti dia selama 5 hari.

Bukan Ummi tak gumbira dengan perkhabaran sebegitu taaappiii kat opis ni keja memang btol tengah melambak, bukan melambak je menggunung2.hohoho...

Ummi dah terbayang2 macam mana kelam kabut nye nanti. haaaiihh...tabahkan hati. Nasib baik le Ummi memang mengamalkan jimat cermat bila bab cuti.

Apapun setiap kali Dania buat ayat di atas tu memang rasa sayu hati ni nak pegi kerja. Nak buat macam mana ini saja pilihan yang ada buat keluarga kita. Dan kalu Ummi nak buat pilihan lain, ya memang boleh tapi perlu ada dua sifat dalam diri ni, berani dan tabah. rasanya Ummi tak cukup berani dan tabah untuk buat pilihan drastik. Malah di kala kelembapan ekonomi skang ni, baik la kita sekeluarga layan je dulu ye rutin kehidupan ini.

Dan Dania serta Syamil kena bersyukur sebab Ummi keja gomen. Tapi perlu ingat keja di gomen bukan nye lesen atau tiket untuk Ummi sesuka hati bercuti/ponteng sebab keja di gomen ni adalah kebajikan. Kelebihan keja Ummi skang ni sebab ada ketua yang memahami dan boleh bertolak ansur.

Ye la sape tak nak jadi fulltime housewife kan. malah rasa syukur sngt diberi kesempatan untuk merasa tittle tu walaupon sekejap. tak pe nanti Dania dah besar, Dania akan faham kan. janji Ummi masa cuti 5 hari tu kita ke Wet World ok? ajak Cik Ina dan Ayah Su mandi manda dan kita boleh buat projek apam nanti. haaiihh...rasa tak sabar plak nak bercuti.muahhahaha

*to all my frens n readers, salam eiduladha, semoga kita dapat keberkatan ke atas ibadah korban bagi yang menjalankan ibadah pada tahun ini.

2 comments:

-inay- said...

rendunye kat dania...da jd kakak da

dbalkis said...

aku suka tgk gamba Dania Syamil kat fb