Friday, January 6, 2012

macam tak de beza

Bila sebut kerajaan atau senang nak sebut gomen, mesti dah kena mark lembap, lemau, dan yang seangkatan dengan nya.

Aku sendri pon kekadang jadi bingung gak. Kalu zaman dulu bole la nak bagi alasan sume guna mesin taip, info dalam fail yang berjilid ntah ke berapa ntah, pastu kalu nak berhubung dengan jabatan lain hanya melalui telefon dan faks. Directory telefon dulu tak penah disebarkan. Nasib ko le asek kena pass line.

Zaman skang sume dah jadi cepat. Ada internet di mana ada website yang akan tunjuk directory staff, alamat jabatan dan pendek kata sume info ada.

Jadi kenapa masih dapat lagi mark lembap tuh?

sebab dah jadi tabiat ada staf guna masa pejabat untuk main online game dan sume yang sosial. kroniknya bila staf tu menggunakan hampir 70% masa di pejabat untuk melakukan perkara berkenaan.

walaupon disekat yakni hanya waktu lunch hour sahaja taappii sanggup guna broadband.

harap2 pihak atasan nampak sume perkara ini. tabiat keja aku dah siap jadi aku bole bersenang lenang harus tidak ada pada setiap penjawat awam. pada aku kalu keja ko dah siap kenapa tidak ko bertanya pada orang lain ada keja yang bole dibantu ke.tak rasa pelik ke ko bersenang lenang tapi orang lain bagai nak pitam buat sume keja.

as for me i do welcome so much on sbpa. yeah...kamon. dah penat la dan pedih telinga eden ni bila asek orang kato den lombap.