Friday, December 4, 2009

25.11.2009

Tanggal 25hb November 2009 bersamaan 8 Zulhijjah, nenek saya Che Fatimah Che Karim telah selamat kembali ke rahmatullah pada pukul 5.00 pagi.

Arwah meninggal dalam keadaan koma tanpa meninggalkan apa2 pesan kepada kami.

Aku dan adik2 tak dapat menghadiri pengebumian nenek.

Plan asal nak balik masa ari raya tapi dah arwah meninggal awal dari tarikh tu, maknanya bukan rezki kami untuk tengok arwah di saat akhir.

Pada waktu ni aku dah terbayang2 proses soklan malaikat kepada arwah. Sebab masa arwah maseh idup dulu, arwah memang suka bercerita dengan aku soklan yang akan ditanya oleh malaikat setelah kita dikebumikan. Jauh dalam sudut hati aku memang risau yang teramat. terbayang2 macam mana nanti bila aku sendri plak yang kena soal.

Kematian arwah adalah yang ke-2 bagi ahli keluarga yang rapat dengan aku. sebab tu la aku sedikit pyscho dan risau yang amat. harap2 Allah mudahkan segala2 utk arwah. ye la sedikit kesal di penghujung hayat arwah banyak berubah. cerita tu biar la aku simpan sahaja. tak best untuk dikongsi di sini.

apapun mintak kalian hadiah kan Al-Fatihah kepada arwah nenek saya. semoga ingatan kita mampu permudahkan perjalanan dia di sana. Amin.

6 comments:

zue said...

takziah mien..byk2 sabar..alfatihah

Nadine Zuharra said...

Takziah..
Al-fatihah utk arwah nenek Mien..Moga arwah ditempatkan di kalangan mereka yang beriman..insyaAllah...

..::daria::.. said...

takziah dan Al-Fatihah..

azya said...

takziah mien.
semoga tabah menghadapi ujian Allah.

Piza said...

Al Fatihah untuk arwah nenek Mien...semoga rohnya dicucuri rahmat Allah dan diampunkan segala dosanya.

Am said...

takziah min