Thursday, January 6, 2011

rimas

setiap ari aku rasa rimas dengan diri sendri.

sebabnya rimas tak de selera nak makan. perut lapar tapi bila hadap makanan tu je aku dah rasa muak dan loya.

pastu plak teringin nak makan kat The Loaf, tapi rasa tak baloi kalu pegi dalam keadaan skang. bayar mahal last2 ke tong sampah makanan tu nanti.

tu blom lagi waktu nak makan tengahari. muak dah ngan makanan kat cafe bawah. dah tak tau nak makan apa. sudahnya paksa kan diri gak makan. kalu tak petang nanti tangan menggigil kelaparan. jadi nak tak nak memang perut ni kena isi ngan nasi.

untuk makan malam memang tak bole terima nasi. jadi makan je la roti ke apa2 yang ringan janji perut terisi. dah banyak kali cubaan untuk makan last2 seciput je aku makan. tu pon lepas makan aku akan muak dan melepek kat sofa.huhuhu...


aduhai rimas btol. bila la perasaan ni akan berakhir. tanya kengkawan lain ada la sorang tu cakap dia pon morning sickness lebey kurang sama ngan aku. ada la 4 bulan berkeadaan cenggini. uwaaaa...aku?huhu...tak tau la brape lama. ni tgh duk menghitung hari. rasa cam makin ari lagi teruk ada la.

tak pe la. doa aku harap2 dapat bertahan dengan keadaan cenggini. chaiyook!

2 comments:

.::NiK's WiFeY n MoMmY::. said...

alahai sian nye mien.. mmg mcm tu la kan.. kdg2 ada je org tak mabuk.. tp lin mabuk je.. bab ni paling tak tahan kan..
cuba mien makan roti2 je la dulu.. tak pun biskut.. tp bskut pun mcm loya, sbb ada minyak.. yg mcm tak de minyak, roti je la kot..
ataupun, nasi lemak, tanpa sambal..tanpa lauk..
aduhh.. lin kat sini yg terasa mabuk mien tu.. bebaik la ye.. take care dear

lydzar said...

kesiannya dengar cerita ko ni..tp susah nk elak sbb mmg tgh phase morning sickness kan. nk bg petua pon aku tak reti.yg penting kena jugak la alaskan perut tu sikit dgn apa2 yg mengenyangkan. makan buah2 ker..