Tuesday, June 12, 2012

saya dah tak tahan....

salam sume...

skang ni mood saya tak berapa stabil. sebenarnya tak berapa suka sgt bercerita hal keja di dlm blog tp sebagai manusia biasa kekadang kita perlukan ruang untuk melepaskan apa yang terbuku di dalam minda. semalam buat kali kedua saya ditegur oleh ketua di tempat saya. bulan lepas saya dah ditegur sebab selamba kodok tak update laporan(yeah memang salah saya sebab masa tu saya memang tak sempat nak buat). kali ni plak saya ditegur kerana saya kerap kali keluar dari mesyuarat. wth??? bila mana saya ditegur sebegitu, memang harus saya menjawab balik. jawapan saya mudah: saya tak  tahan tuan, saya memang asik rasa nak ke tandas. insiden ni agak meragukan saya sebab setiap kali bos sorang tu hadir mesti saya kena aim. ia seperti satu signal/pakatan untuk menjatuhkan saya. bila dianalisis semula saya dah nampak semua tuh. saya malas nak beremosi sangat hal2 ni dan malas nak pk adakah dengan dua insiden akan menjejaskan recommendation untuk kenaikan. saya tak kuasa. sebab buat masa ini saya perlu kembali ke niat asal saya semasa saya diterima bekerja. biarlah dan hanya DIA sahaja yang lebih mengetahui. 

semalam adalah sejarah. hari ini adalah kehidupan. esok adalah masa hadapan.

yeah let's get back to work.

3 comments:

Unknown said...

once da masuk senarai blacklist boss itu, ofcos kena aim selalu sebab nak cari salah u..bertabahlah..n bersyukur sebab u punya kerjaya tetap

ddfirdaus said...

sabar byk2 Mien.. mmg banyak yang mengecewakan dlm bidang kerja kita ni...aku pun kadang2 rasa cam tu.. wlapun boss aku semua ok2 jer kdg2 ada jugak boss2 org lain sibuk3 jaga tepi kain kite or anak2 boss2 lain yg suka2 je nk tengok2 kite..lantak pi..kerja je elok2 k..

Anonymous said...

Wahhhh....kasihan sharminie..try cari dept lain dan mintak pindah.jgn stay kt tmpt yg buat jiwa sakit tanpa sebab.

Chu