Friday, March 18, 2011

*onet

Selasa baru2 ni cam besa la balik keja terus pick up Dania. Selalunya bila nak kuar dari umah pengasuh tu ada la borak2 sket. Kekadang tu pengasuh Dania yang ringan mulut bercerita.

Dan seperti besa dia bagitau kalu nak start minggu je musti Dania bad mud. Pengasuh dia ajak borak pon dia buat bolayan. Tapi ada sekali tu pengasuh ni yang memang sgt penyabar tanya Dania satu soklan "Dania, ini apa?" sambil tangan tunjuk anu *rfan (kanak2 yang sama diasuh).

Dania bole jawab "tonet!".hahahahaha! terus pengasuh dia terkujat. sebab dalam banyak2 soklan pengasuh dia tanya, hanya soklan tu je dia jawab. Siyes kitorang tak penah sebut perkataan tu depan2 dia. tak tau la ngan sape Dania ni blaja.

Balik je Baba daripada keja, aku pon melapor la. Baba pon bagi komen. "Dania lenkali tak mau sebut lagi ye". Dania pon wat muka masam cam marah kat Ummi dia bila bercerita bab tuh. tak tau la samada dia marah ke atau malu. apa2 je la.

Haii...sedar tak sedar dah banyak btol perkataan Dania dah blaja.

Daripada umur 1 setahun tak bercakap langsung, 2 tahun baru bukak mulut dan skang macam2 perkataan dah Dania bole sebut.

Ni baru tak brape kawan. Kang dah besar nanti macam2 ko blaja ye nak. adeh...

4 comments:

Cik Ayu said...

i think u still got time to hapdet ur blog..hahahaaaa

~ZuE~ said...

Hahaha cpt kan bdk2 ni pickup huhu

chura said...

aku rasa...pengasuh dia la yg ajar!!! kalau tak,kenapa dlm byk2 soalan, pengasuh dia nak tanya macam tuuuuu????

ummi mien said...

k ayu: hamboi! ari jumaat musti la freee aja.

zue:pasni kita tengok apa kata azim.

chura:oooppss...tak pasti la plak.