Tuesday, July 14, 2009

mana satu nih? erk...

Sejak akhir2 ni kan, aku dah jarang masak dinner kat rumah. Tak tau la nape. Dulu bukan main semangat lagi nak memasak tapi bila dah start keja gomen ni aku dah jadi pemalas. Ouww...apa dah jadi nih? Jadi mulai dari ari ni, aku dah set dalam kepala bila kitorang pindah putrajaya nanti ari2 aku nak masak. hehe...kat kelana jaya ni banyak sangat godaan tempat makan yang best. ye la dah duduk tengah bandar asal ada duit je jalan. Kalu dah duduk terperuk kat Putrajaya tu lain la kan. Eh...Bangi kan ada! ook owww.

Aku sebenarnya baru dapat kesedaran bila hubby komplen. Asik masak menu sama jek. haaihh...nak wat cane. aku bab2 masak ni memang tak kreatif. bertahun gak la nak improve skill memasak nih. lagi satu kan bukan time hari besa je aku malas nak masak, kekadang tuh weekend pon jadi malas. aku jadik heran cane la mak aku bole uruskan masa. sebab aku rasa cam susah je nak selit masa untuk masak. maksud aku masak complete-pagi, tengah hari, minum petang dan malam. tapi aku dah dapat satu alasan besar nape tak cukup masa-sebab aku ada hubby yang susah nak bagi kerjasama bangun awal tolong aku. alasan yang sangat keji dan jujur dari seorang isteri.

apapun aku cuba wat yang terbaik. dia sibuk suruh aku masak menu yang berkuah such as kari ayam/ikan. wth? mana la aku cukup masa nak wat. mana nak perah santan. tak main la santan segera. hehe...(wpun tak terror masak tapi cukup cerewet ngan kualiti)

bila dah ada permintaan cenggini...lagi sekali aku dah terbelengu bila masa plak aku nak main ngan Dania?! iiieee...tensinya. sume serba tak kena la.

5 comments:

zue said...

hehe..bile nk pindah putrajaya?

R-B-I said...

kikiki,aku pun dah lama tak masak,asyik kejarkan si mj je...but ko bli la santan dah siap perah, n masa masak ajak dania sama2 kat dapur,bagi jek periuk belanga biar dia main...slalu aku wat camtu ngan mj...dia lebih ketungtang kat dapur dari aku.hahahah..eh jangan lupa besday mj ko dijemput sama k...

yatz said...

salahkan kje gamen laks. . kalo dah x larat nak masak tuh. . bagi alasan gamen laks.. .hihi

ummi mien said...

zue:pindah next month kot. umah tu masih dalam pembaikan. owh...skemanya ayat aku.

ujie yam:santan dah perah pon aku tak suka beli. aku maseh org tradisional. hehe...yup. ko wat sama date ngan intan ke? ye. kami datang. dania chop nak join potong kek gak.

yatz:bkn slhkan keja gomen. jarak tpt keja tuh. tambah lagi hubby asik balik lambat jek. mmg sume benda tak sempat. apapun aku sedang berusaha. hikhikhik...

OneRoseHoney said...

He he min...laki aku memang suka makanan berkuah santan ni dan dier pon tak suka bende-bende segera seperti santan kotak....so hari ahad beli santan masuk freezer...sebelum gi keje siap-siap letak santan ngan ayam or ikan kat peti ais yang belah sejuk sajer (bukan beku) so balik-balik lepas siap-siapkan Nabil terus mula masak....harap membantu...selamat memasak