Monday, August 3, 2009

Biskut Pepito

Serius ok aku sedang mengidam nak makan biskut Pepito nih. (ini tak de kaitan pregnant ye)

Ntah nape tetiba aku pasan betapa banyak biskut/snek/jajan yang sedap2 dulu dah tak de kat market.

Nape ye?

Nasib baik la ada internet dapat aku google. Yes. Biskut tu sebenarnya wujud lagi. Bukti cuba tengok pic bawah nih. Walaupon packaging untuk pasaran Malaysia lain sket tapi ia maseh biskut yang sama. hehehe...



Kawan2 esp Yabeet. korang maseh ingat lagi tak biskut ini?

sampai skang aku maseh dapat rasa kerangupan dan lemak coklat biskut nih.

fevret aku yang lain dan tak dilupakan ialah maggi asam pedas. perasa dulu lagi sedap kan? berair air mata tahan pedas. aku ingat lagi izanurni slalu nanges kalu makan maggi asam pedas.

makanan wajib bila shopping masa kuar bandar ialah twisties, cadbury black forest, roti krim, sosej bun.

coklat black forest tu kalu lambat beli bole abes stok atas rak.

roti krim tu pon sekejap je kat atas rak. elok je kuar dapur sume org sapu.

sosej bun tu pon sama gak. aku rasa sosej bun goodpoint je paling sedap.

aiseh...rasa nak terbang ke raub la ni gak. hahahaha...

8 comments:

yatz said...

alahai good point. .emporium jaya. aku ske makan nasik ayam kat bus stand. beshnyer. . .rindu sangat kat raub. . .aku rase good point tuh wujud lagik jek. .

chu said...

aku ske jugak pepito!!!!! rupa dia mcm biskut tiger bulat tu kan?

azya said...

aaahh..teringat betul zaman2 duduk hostel tu.
aku pun suker semer menda yg ko tulis tu, INCLUDING this pepito. mmg sedap giler aa biskut dia. rasa mcm nak cari kat kedai lak lepas baca entry ko yg ni.huhu.

one day nak pi raub, nak cr bun choc rice tu (hahaha..semata mata!)

ummi mien said...

yatz, goodpoint tu mmg wujud lg. siap ada cafe lagi. aku pegi ngan husaimi ms nak amik cjil spm.

chura, yup. biskut yg tu la. aku pon bila tgk biskut tiger mesti terigt kesedapan pepito.

ani, hahaaha.setiap kali balik raya mesti aku try nak singgah. selalunya x dpt. sbb hubby aku mls nk pusing. keji kan?

-inay- said...

oh pepito....

i love u so much...yer mien...aku mmg sgt gila pepito...yg kosong mahupon bercoklat....

ujud lg ke??
rindu pepitoooo

kedai bun itu joge!

mama_umar_maryam said...

ish..pepito?? terigt jugak..alahai bestnye..mane g bskut tu ek ?

Mimiamilia said...

mien,

rasanya almost sumer budak semesta suka mkn benda2 yg mien ckp tu. I do miss our school too.cekelat blackforest tu mesti beli..waaa best best biskut pepito.still boleh ingat rasanya sampai skrag

Cik Piza said...

alamak, aku tak sempat la rasa biskut pepito..aku ingat bun krim chocolate rice goodpoint, mi rebus bus stand,and mi goreng dalam plastik kat kantin tu, and apa lagik eh, burger talib hehe..ala yg beli memalam waktu nak stay up tu.Last2, buku ke mana, burger je habis hehe