Wednesday, September 9, 2009

r.i.n.d.u

yup. memang aku tengah rindu pon.

rindu ngan bdk opis *-cep. arini (rabu, 9.9.09) derang berbuka pose kat hotel maya conjunction with ijan farewell. teringat balik suasana opis dulu. memang derang ada ajak aku tapi leceh la. tau je la KL kan jam cam haram. pastu bayar plak mahal. rm90++. aku siap kira kalu duduk 3 jam maknanya sejam aku bayar rm30. mahal woo. tak baloi langsung. mula2 tu memasing bayar skali MD, M. Yamada nak payung. ngeee...melepas betol la.

kat *-cep, memang hari2 happening ngan lawak n usik mengusik. kalu mengutuk tu besanya kitorang kutuk tempayan (bukan nama sebenar).

ingat lagi setiap kali lunch jumaat aku slalu ikut kepala sendri. suka2 nak masuk opis kul bape. as for tempayan, dia memang panas hati je bila aku wat muka slumber tak bersalah.mana tak nye sekeliling bangunan opis tu penuh ngan shopping complex. sape suruh ko sewa dkt ngan KLCC and Ampang Park?! lalalala...

pastu kat sana aku asek kelaparan. tiap2 jam aku nak mengunyah. kat megan avenue tu mmg ada kedai runcit n 7e11. asal lapar je mintak excuse kuar jap g beli makanan. ntah cane ntah nak jadi cite ada satu kali tuh aku lupa nak mintak excuse ngan tempayan, dia jadikan isu besar. terus kuar memo cakap tak leh kuar langsung g beli makanan. damn!padahal bos aku (GM OK) rileks jek. dia memang tak kisah janji keja kitorang siap. maka bermula la episod bawak bekal meaning siap beli awal2 segala stok makanan.hahahha...

pastu kan kalu kitorang OT dan bos pon ada skali, sure bos akan blanja. tapi yang lecehnya dia ni pantang orang suggest makanan sedap sure pasni dia nak hadap menu tu jek. antaranya domino's pizza. start je dia rasa sedap terus aku jadi tukang order untuk dia. tak silap aku seblom resign ada la 2 kali berturut2 dia blanja. ada satu menu kat restoran cafe. aku pon tak ingat sangat dh apa makanan tuh. yang tu pon dia akan order setiap kali dia blanja kitorang.

sebenarnya yang seronok nye kitorang bekerja sebagai satu team. kalu orang ni tak leh nak back up untuk OT, ada orang lain bole ganti. lebey2 lagi kalu kerja tu urgent. sebab bos tu suka2 je set meeting ngan klien. kira btol2 muafakat abes la.

cuma sejak company jadi besar sket, staf pon ramai, tempayan tu tetiba jadi meroyan. sket2 nak cut bajet sana sini. as engineer kat c2, aku memang sian kat abg2 chargeman tuh. memang tak baloi ngan keringat yang derang bagi. tapi apa nak buat. comp tu bukan kita punye.

reformasi berlaku bermula ngan aku la. hahahha...setelah isu staf resign reda sekejap tetiba aku mintak resign sbb nak masuk gomen. tak lama kendian, si z*flee, draughtman pon resign masuk gomen gak. bos assign new eng ganti tempat aku. staf tu pon tak kekal gak. ye la berlagak sgt.hahahha...dan skang.jeng jeng jeng tanpa disangka2 assistant aku dulu diangkat jd eng. congrats to her. as i said rezki anak dlm perut la kata kan.

apapun aku bersyukur sgt diberi peluang keja sekejap kat c2. siyes aku nak tengok comp tu dibangunkan sepenuhnya oleh bangsa Melayu. pada aku ia bole direalisasikan sebab GM aku tu bangsa kita cuma tempayan je dr bangsa lain.MD jepun tu lantak la. baru2 ni dengar cite derang assign project eng dari bangsa lain. aku bukan la sorang racist tapi sepanjang aku bekerja di 3 buah syarikat yang dimonopoli oleh bangsa mereka, memang bangsa kita ditindas teruk. aku berdoa harap2 assistant aku dulu yang skang dah jadi eng bole kick tempayan dan develop satu team baru utk comp. ini bukan dendam ye. tapi siyes banyak tindakan dia lebey kepada emosi dan ego yang menyebabkan banyak hati jadi saket. apapun aku harap ada sinar baru untuk kengkawan aku di tempat lama. amin.








No comments: