Friday, October 22, 2010

my lil D

Bosannya bila baca blog sendri. Nak wat cane asek2 tak nyempat je nak update. huhu... bila tengok entry lepas2, rupa2nya dah laaaamaaa tak cite pasal my lil dotter. Ok quick updates about her:


Lasak cam budak laki
Selasa mlm lepas dahi Dania terantuk kena dinding. Aku pon tak pasti macam mana bole berlaku. Sebab masa tu aku n hubby sibuk memasak untuk family mak sedara aku. Tau2 je Dania menangis dan darah memancut dengan banyak. menggelabah aku tengok. Aku tinggalkan sayur atas dapur dengan pantas kitorang bergegas ke klinik. Nasib baik la tak dalam luka nya. Alhamdulillah tak kena jahit(baru je baca entry umar anak zetty yang kena jahit). Doc letak antibiotik cam gam gajah tu pastu plaster je. fuhh lega!


Mulut bising
Yang ini hanya untuk mereka yang rapat je. Jadi jangan le tertipu ngan lakonan dia bila jumpa korang. Jangan le nak kata Dania ni baik tak bercakap banyak. Pada hal kat umah dia paling bising.
Skang ni mulut Dania dah ringan sket ikut apa yang kita cakap. Kalu dulu mak aiih berat cam ada emas dalam mulut. Cuma skang ni tengah ajar dia buat ayat. kekadang tu memang nampak Dania put an effort to try by telling a story to us. besanya kalu tanya apa dia buat kat umah ibu, mula2 la dia bercerita dalam bahasa german. terbaru skali semalam kat umah ibu. dia panggil "abu, mbus!" maksudnya "ibu, pampers tembus". ponat la si ibu nak memahamnya.


Berkawan
Part ni memang dia heroin la. Suka join budak2 yang besar. Selamba je minta ngan kitorang nak kuar umah nak main ngan budak2 besar (anak jiran sebelah). besa main kat depan umah je. jadi akan kelihatan la si kecik itu dengan sekumpulan budak yang umur sume dah 7 tahun ke atas. muahahaha...

next entry will update on her latest pic. see ya.

2 comments:

ddfirdaus said...

Dhani lasak confirm macam laki tapi mentel mcm pompuan bile sakit sikit kene la aku tiup fuh fuh..dah baik..baru ok..selagi aku tak tipu selagi tu dia kata atit..atit..uhhh..uhhh dengan muncung panjang..drama king sungguh

ummi mien said...

amboi manjanya Dhani. macam sape ek?