Friday, March 26, 2010

Lelaki itu...

Ahad yang lepas aku dan little D singgah sekejap kat 'tempat' tu.

Secara tak sengaja, aku jadi kaget. Aku terserempak dengan 'lelaki itu'.

Kali ini, suasana nye sangat berbeza. 'Lelaki itu' dilihat berdua-duaan dengan seorang perempuan. Ok-ow.

Udah le aku ngan little D je.

Dan memang 'lelaki itu' sendri agak kaget bila ternampak aku.

huhu...terus 'lelaki itu' bergegas ke tempat aku. dan pura-pura berlagak seperti besa dan tiada apa2 yang berlaku. Aku? layan je la borak sebagai kawan kan.

kendian, dalam pada borak tu tak semena2 'lelaki itu' menerangkan pompuan tu adalah anak buahnya. Aku? ok fine. pape je la. like i care kan.

pastu 'lelaki itu' blah dan pegi ke tempat derang.

aku cam besa la sambung bz melayan little D.

sampai la waktu aku dok sibuk lunch ngan little D. sebenarnya hati aku dah tak keruan bila melihat insiden tuh. sebab naluri pompuan aku mengatakan ada sesuatu yang terselindung.

dan yes. kebetulan 'lelaki itu' tepon aku dan cuba berborak lagi. di penghujung cerita nye, 'lelaki itu' cuba menjelaskan pompuan tadi tuh adalah adik angkat nye. pulak ddaaaahhh!!!!

laaagii la aku curious.

tanpa aku buang masa, aku cuba jejak sape2 yang tau cite 'lelaki itu'.

yes. sah! memang tekaan aku btol. pompuan tu adalah kekasih gelap dia. oowwhh tidak! aku jadi tersepit. jiwa aku jadi tak tenteram. selama ni aku baca je kat paper kisah rumahtangga orang hancur disebabkan orang ke3. kali ni aku plak jadi saksi.huhu...

sebagai kawan kepada 'lelaki itu'. mmg aku mengharapkan dia berpijak di bumi nyata. dan aku pon dah malas nak umpat keji dia. buat tambah dosa aku je kan. aku hanya mampu titipkan doa utk kesejahteraan keluarga 'lelaki itu'. moga2 dia sedar dan temui jalan penyelesaiaannya.

No comments: