Friday, February 20, 2009

9 bulan bah!




















One Happy Family @Home

Isnin yang lepas umor Dania dah masuk 9 bulan. Alhamdulillah Dania si kucil yang senang dijaga. Tak banyak karenah kata mama saya. Skang Dania dah makin lasak. Merangkak ke sana ke mari. Mengutip segala benda yang ada atas lantai. Tengok semut berjalan pon bole excited. kihkihkih...
Sebelum Dania 9 bulan kami dah belikan permainan activity walker. Mama saya kata kaki Dania dah kuat. Sebab bila Dania berdiri memang berdiri betol2 lurus tak de bengkok lutut pon. hehe...mana taknya hari2 exercise. Panjat sana sini. Nasib baik le rumah kami tu tak penuh ngan perabot.

Skang ni Dania dah pandai memilih orang. Hari2 besa memang Dania jadi penunggu setia pak2 sedara balik dari sekolah. Balik je pak2 sedara memang riuh mulut Dania menyambut derang. Nenek dia memang geleng kepala. Selagi derang tak dukung dia, selagi tu la dia bising. Manja kan? Camtu gak le bila Ummi dia balik keja. Nampak je kelibat Ummi, dah mula ltak senang duduk pastu wat merengek manja suruh dukung dia. adeh...

Tengok le aksi2 Dania:






"Saya suka geget sume benda. Yang saya paling suka geget ialah kertas sebab ada rasa masin2 sket"
Pic ni amik masa Dania baru nak blaja bangun dan berdiri kat kabinet TV. Masa ni blom stabil lagi sebab baru lagi. Jadi nak kena tunggu kat sebelah dia.
Skang ni dah tak yah tunggu dah. Agak2 dah tak moh berdiri, kalu dia tak reti nak duduk nanti dia panggil la kita suruh angkat dia. Clever~































So far Dania dapat duduk tanpa tumbang bila kita dudukkan dia. Tapi kalu nak suruh Dania duduk sendri blom bole lagi. Serius comel bila dudukkan Dania depan TV esp kalu masa iklan tengah on air. Dia punye khusyuk tahap tak hengat. Nenek dia(my mom)
memang suka nyakat Dania. Ada sekali tuh saja tutup muka Dania masa duk layan iklan, Dania tolak je bantal tuh. Pastu letak tangan kat muka dia, dia intai TV tu kat celah2 tangan kita. hihihi... Cute~















"Hey...babarazzi! Must pay me for every pictures!"

ni aksi merangkak plak. Dania sebenarnya lepas bole meniarap dan gerak ke depan belakang, dia terus bangun berdiri. Dania skip merangkak. Tapi lately ni Dania dah bole merangkak dalam 6 tapak. Pastu dia akan rebah dan meniarap ke depan sebab dia rasa rimas dengan merangkak. Dania jenis nak cepat jek. Rasa2 kalu merangkak tu lambat nak sampai dia terus cepat2 rebah. haaiih... Notty~

p/s:sori la yea kalu ada font tetiba jadi besar dan tebal. ntah hapa2 la blogspot ari ni cam biul jek. tukar pon still sama gak! haaiih~

5 comments:

-inay- said...

dania nih mcm keledek tangan n kaki dia

Nadine Zuharra said...

haah,nampak kaki die kuat,mesti tak lama lagi dah boleh jalan..
*geramnye tgk pipi dania ni,gebu ya amat..! :D

zue said...

comeyy nye dania! ehehe,,

kyra said...

gerammnyeee tgk dania ni!!!!ishk ishk..bila aku nak jumpa dania lagi ni:(

nsyida said...

hi ummie dania ;p (saje je nk show off blog baru i ney ;p) hohohoh